İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay: “Doğruluk dost kapısıdır, dostluğa ihtiyacımız var”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka’da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından düzenlenen aşure programına katıldı. Etkinlikte Kerbela’nın adalet mücadelesindeki anlamına dikkat çeken Tugay, dostluk, doğruluk ve dayanışma mesajları verdi.

Haz 28, 2026 - 09:25
 0  0
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay: “Doğruluk dost kapısıdır, dostluğa ihtiyacımız var”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi’nde Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından düzenlenen aşure programına katıldı. Programa İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter, dernek yöneticileri ve vatandaşlar da iştirak etti.

“Kerbela kabul edilemeyecek bir zulmün simgesidir”

Programda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Kerbela'nın insanlık tarihinde adaletsizlik ve zulme karşı verilen mücadelenin önemli sembollerinden biri olduğunu ifade etti.

Dr. Cemil Tugay, “Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit, yürekli ve örnek alınacak insanlar var. Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın.” dedi.

“Doğruluk dost kapısıdır”

Hacı Bektaş-ı Veli'nin öğretilerine vurgu yapan Başkan Tugay, “Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli'nin dediği gibi, ‘Doğruluk dost kapısıdır.’ Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Bu da ancak doğruluktan, iyilikten, alçakgönüllülükten ve tevazudan geçiyor.” ifadelerini kullandı.

Tugay, “Hepimiz insanız. Ne olursa olsun birbirimize doğruluk ve iyilikle yaklaşmalı, zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz. Bu anlayışı yaşatmaya devam ettiğimize inanıyorum. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum.” diye konuştu.

“Kerbela insanlığın koruduğu en büyük hakikat meydanıdır”

Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya ise Kerbela'nın yalnızca tarihi bir olay olmadığını belirterek, “Kerbela yalnızca 680 yılında yaşanmış bir olay değildir. Kerbela; Hakk’ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı, insanlığın canı pahasına koruduğu en büyük hakikat meydanıdır.” dedi.

Sadık Taşkaya, “Alevi Bektaşiler, Kerbela’yı yalnızca gözyaşıyla değil, ikrarla yaşadı. Bu yol; zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı, rızalıkla paylaşmayı ve insanı incitmemeyi öğütler. Bugün paylaşacağımız aşure de bu anlayışın simgesidir.” ifadelerini kullandı.

Başkan Tugay’a desteklerinden dolayı teşekkür eden Taşkaya, “Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi, yanımızda oldu.” dedi.

Deyişler seslendirildi, semah dönüldü

Konuşmaların ardından Kerbela’da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar anısına deyişler seslendirildi ve semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz tarafından Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duası okundu.

Programın sonunda vatandaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşureyi karan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, etkinliğe katılanlara aşure lokmasını ikram etti.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0